Satelita Aura jest najnowszym satelitą z serii Earth Observing System i przeznaczony jest do badania powłoki ozonowej. Statek kosmiczny został przewieziony do Vandenberg Air Force Base w Kalifornii na przygotowania przedstartowe.

Aura został przetransportowany z fabryki Northrop Grumman Space Park w Redondo Beach w Californi. Satelita zostanie poddany testom i zintegrowany z rakietą Boeinga Delta II. Wystrzelenie satelity zaplanowano na czerwiec.

Na pokładzie Aury znajdują się cztery instrumenty zbudowane pod nadzorem NASA Jet Propulusion Laboratory w Pasadenie w Kalifornii. Satelita będzie służył do badań składu chemicznego atmosfery i jej dynamiki. Satelita dostarczy naukowcom danych, które pozwolą lepiej zrozumieć ziemską warstwę ozonową, właściwości powietrza i zamiany klimatu.

JPL's Tropospheric Emission Spectrometer jest czujnikiem podczerwieni zaprojektowanym do badania ziemskiej troposfery – najniższej warstwy atmosfery – i ozonu. Z kolei JPL's Microwave Limb Sounder ma poszerzyć naszą wiedzę na temat ozonu w stratosferze, który jest głównym czynnikiem chroniącym nas przed promieniowaniem ultrafioletowym ze Słońca.

Cały zespół Aury jest bardzo podekscytowany gdy widzi owoce poniesionego wysiłku i oczekuje na udany start” – powiedział Rick Pickering szef projektu Aury z Goddard Space Flight Center w Greenbelt.

Aura jest częścią programu badawczego NASA związanego z badaniami Ziemi. Reprezentuje wkład agencji w program U.S. Global Change Research Program. Misja ta kontynuuje badania zapoczątkowane przez inne satelity Earth Observing System: Terry obserwującej lądy i Aquy obserwującej cyrkulację wody na planecie.

Satelita Aura jest częścią Earth Science Enterprise – długoterminowych badań mających na celu określenie wpływu człowieka i naturalnych zmian na globalne środowisko.