O 3:14 naszego czasu z kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie wystartowała rakieta Sojuz-U i wyniosła na orbitę rosyjski, bezzałogowy statek transportowy Progress M-03M.

W niedzielę o 3:40 zacumował on do modułu Pirs, który kilka dni temu został zwolniony przez załogowy statek Sojuz TMA-14 wracający na Ziemię.

Progress przywiózł na Stację 2,5 tony pożywienia, 800 kilogramów sprzętu i części zamiennych, 870 kilogramów paliwa i 420 kilogramów wody.

Tymczasem na Przylądku Canaveral trwają przygotowania do startu promu kosmicznego „Atlantis”. Misja STS-129 do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ma rozpocząć się 12 listopada około 22:00.

Wczoraj (14 października) wahadłowiec został przetransportowany z hangaru VAB (Vehicle Assembly Building) na stanowisko startowe 39A. Pokonywanie trasy liczącej 5,5 kilometra trwało od 12:38 do 19:31.

Dowódcą misji będzie Charles O. Hobaugh, pilotem Barry E. „Butch” Wilmore, a specjalistami misji Leland D. Melvin, Michael J. Foreman, Randolph J. Bresnik, Robert L. Satcher Jr. i Nicole P. Stott.