Sonda InSight coraz bardziej zbliża się do Marsa. 6 sierpnia była już w połowie drogi, obecnie zostało jej jeszcze niecałe 208 milionów kilometrów do przebycia w ciągu 97 dni, zanim wyląduje na Czerwonej Planecie, by rozpocząć pierwsze badania wnętrza Marsa. Trzy miesiące, które zostały do zakończenia podróży, naukowcy z zespołu InSight wykorzystają na planowanie i ćwiczenie lądowania. Już wcześniej zostały sprawdzone subsystemy niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia misji, w tym bardzo czułe instrumenty naukowe.

Sejsmometr SEIS (Seismic Experiment for Interior Structure), który będzie monitorował możliwe trzęsienia ziemi na Marsie, pomyślnie przeszedł test już 19 lipca. Również praca instrumentu do pomiaru ciepła (HP3) uciekającego z powierzchni Czerwonej Planety nie budzi zastrzeżeń. Podczas tego testu zostały włączone główne podzespoły elektroniczne urządzenia, sprawdzono czujniki, uruchomiono wewnętrzne grzałki oraz sprawdzono ustawienia całego instrumentu.

Komunikacja radiowa z sondą InSight przebiega bez problemów od momentu rozpoczęcia misji, co jest dobrym znakiem dla trzeciego eksperymentu naukowego, który zostanie przeprowadzony. Naukowcy wykorzystają połączenie radiowe z sondą do oszacowania perturbacji osi rotacji Marsa, co dostarczy kolejnych informacji o jądrze planety.

Ostatnim instrumentem, który został sprawdzony, jest kamera umieszczona wewnątrz osłony lądownika InSight. Na Ziemię dotarło „selfie” przedstawiające osłonę termiczną i śruby mocujące pokrywę. Jeśli wszystko odbędzie się zgodnie z planem, następnym zdjęciem, które dotrze na Ziemię, będzie widok na Elysium Planitia – równinę wulkaniczną, gdzie przewidziane jest miejsce lądowania InSight.

Zdjęcie zostało wykonane przez Instrument Context Camera (ICC) przy czasie ekspozycji 24 sekundy. Przedstawia ono wnętrze pokrywy lądownika, pod którą znajdują się spadochron oraz inne elementy konstrukcyjne, które będą wykorzystane podczas późnych etapów wejścia w atmosferę, opadania i lądowania na powierzchni Czerwonej Planety.