Galaktyki spiralnie, niby wszystkie do siebie podobne, a jednak każda w jakiś sposób się wyróżnia. NGC 2336 w gwiazdozbiorze Żyrafy, którą sfotografował Kosmiczny Teleskop Hubble’a, to galaktyka spiralna z poprzeczką średniej wielkości, ale z co najmniej ośmioma ramionami o rozpiętości około 200 000 lat świetlnych.

Ramiona galaktyki są zdominowane przez młode, jasne gwiazdy. Zaobserwowano w nich 28 obszarów HII, które mogą skrywać masywne gromady młodych gwiazd, a także 78 gwiezdnych żłobków – obszarów formowania się nowych gwiazd. Bliżej centrum galaktyki znajdują się starsze gwiazdy, które nadają temu obszarowi czerwony kolor.

Galaktyka NGC 2336 została odkryta przez Wilhelma Tempela w 1876 roku. Astronom dokonał tego za pomocą 28-centymetrowego teleskopu – prawie 10 razy mniejszego niż lustro Kosmicznego Teleskopu Hubble’a.