Dzisiaj na celownik bierzemy pierwszego i do tej pory jedynego rumuńskiego astronautę – Dumitru Prunariu. Dumitru urodził się w 1952 roku, ukończył szkołę średnią o profilu matematyczno-fizycznym oraz studia z tytułem inżyniera w dziedzinie lotnictwa i kosmonautyki. W 1977 roku wcielono go do lotnictwa, a rok później został kandydatem do lotu w kosmos – pomyślnie przeszedł kwalifikacje do dalszego szkolenia w Centrum Przygotowań Kosmonautów im. J.A. Gagarina w Gwiezdnym Miasteczku pod Moskwą. Lot rumuńskiego kosmonauty odbył się na pokładzie statku Sojuz 40 w 1981 roku. Po zrealizowaniu licznych eksperymentów medyczno-biologicznych i obserwacji astrofizycznych załoga radziecko-rumuńska powróciła na Ziemię. Prunariu został 103 kosmonautą świata, spędzając w przestrzeni kosmicznej 7 pełnych dni.

Po powrocie Prunariu przystąpił do Stowarzyszenia Uczestników Lotów kosmicznych (ASE) zrzeszającego obecnie ponad 370 astronautów z 33 krajów, a także obronił pracę doktorską. Od 2004 do 2005 roku był ambasadorem Rumunii w Rosji, a 4 marca 2009 został wybrany przewodniczącym działającego przy ONZ Komitetu do spraw Pokojowego Wykorzystania Przestrzeni Kosmicznej.