Po raz drugi w tym roku i po raz 13 w ciągu ostatnich 13 miesięcy, astronomowie zidentyfikowali asteroid okrążany przez satelitę. Alex Storrs z zespołem Kosmicznego Teleskopu Hubble’a (Hubble Space Telescope – HST) znaleźli towarzysza orbitującego wokół asteroidu 107 Kamila.

Kamila to obiekt o średnicy 220 kilometrów należącegy do głównego pasa asteroid. Odkrycia dokonano na zdjęciach wykonanych przez HST 1 marca 2001 roku. Wyznaczenie orbity satelity asteroidu Kamila będzie jednak wymagało przeprowadzenia dalszych obserwacji mimo, że na publikowanym zdjęciu dzieli go od niej około 1000 kilometrów. Kolejną sesję obserwacji za pomocą HST zaplanowano dla zespołu A. Storra na 27 marca 2001, ale jej wyniki nie są jeszcze znane. Szczegóły znajdują się w Biuletynie nr 7599 Międzynarodowej Unii Astronomicznej (International Astronomic Union – IAU).

Odkrycie towarzysza Kamili zwiększa do siedmiu liczbę potwierdzonych odkryć asteroid podwójnych. O posiadanie satelitów podejrzewa się kolejnych osiem lub dziewięć obiektów. Większość z nich to obiekty znajdujące się w pobliżu Ziemi (ang. near-Earth) o nietypowych krzywych jasności odbitego światła.