Europejski system satelitów radiowo-telewizyjnych ASTRA wzbogaci się o nowy element w sobotę o godzinie 2:49 nad ranem. Wtedy wystartuje rosyjska rakieta Proton, która wyniesie satelitę z kosmodromu w Bajkonurze.

Rakieta Proton-K wystartuje ze stanowiska startowego nr 23. 3 stopnie rakiety pozwolą wynieść satelitę na przejściową orbitę geosynchroniczną na wysokości 228 km, 51,6 stopni szerokości geograficznej północnej. Potrwa to ok. 55 minut. Następnie, po upływie godziny główny napęd satelity rozpocznie 5-godzinną podróż na orbitę geostacjonarną (36000 km). W umieszczeniu satelity pomogą silniki modułu DM rakiety Proton-K. Moduł DM po wypełnieniu zadania opadnie na niższą orbitę. Satelita zacznie funkcjonować 20 minut później. Cała operacja od startu Protona do rozpoczęcia funkcjonowania satelity potrwa około 8 godzin.

Po całej operacji ASTRA 2C uruchomi swe silniczki manewrowe w celu osiągnięcia ostatecznej pozycji – bezpośrednio nad równikiem, 28,2 stopni długości wschodniej, trochę powyżej standardowej orbity geostacjonarnej. ASTRA 2C stanie się 12. członkiem zespołu satelitów obsługiwanych przez Luxembourg-based Societe Europeenne des Satellites (SES).

System ASTRA przekazuje ponad 1000 kanałów telewizyjnych i radiowych do blisko 90 mln odbiorników w 29 krajach europejskich. Wszystkie satelity systemu znajdują się nad 19 i 28 południkiem długości wschodniej.

ASTRA 2C została zbudowana przez Boeing Satellite Systems. Jest to model BSS 601-HP wyposażony w 40 transponderów typu Ku-band. Tuż po osiągnięciu ostatecznej pozycji uaktywnią się 32 transpondery, aby przy końcu 15-letniej działalności pozostawało sprawnych 28.