Pięć lat temu, 15 października 1997 roku z Przylądka Canaveral wystartowała rakieta Titan IV, na pokładzie której znajdowała się sonda Cassini. Rozpoczęła się zaplanowana prawie na siedem lat podróż do najpiękniejszej planety Układu Słonecznego.

Cassini dotrze do Saturna 1 lipca 2004 roku, kończąc trwającą 2451 dni podróż. Od sondy odłączy się lądownik Huygens, który wyląduje na Tytanie, największym księżycu Saturna. Sama sonda przez kilka lat okrążać będzie planetę badając księżyce olbrzyma oraz samą planetę.

Obecnie, po 1826 dniach lotu, Cassini znajduje się miliard i 126 milionów kilometrów od Ziemi (sygnał radiowy pokonuje tę odległość w ciągu 63 minut). Od celu lotu dzieli ją jeszcze 287 milionów kilometrów.

Sam Saturn, odległy obecnie od nas o 1288 milionów kilometrów, widoczny jest na pograniczu gwiazdozbiorów Oriona, Bliźniąt i Byka. Jego wschód następuje około godziny 21:00, a planeta widoczna jest aż do rana. Przez niewielki teleskop obserwować można jej pierścienie i największe księżyce, w tym Tytana.