Satelitarne obserwatorium rentgenowskie Chandra wykonało zdjęcie tajemniczej grupy gwiazd określanych mianem Pięciogwiezdnej Gromady. Ta gęsta gromada gwiazd znajduje się prawie w centrum Drogi Mlecznej. W rzeczywistości zawiera setki młodych gwiazd, które jednak są przysłonięte przez gęsty pył.

Jasna, przypominająca punkt plama gazu o temperaturze 50 milionów stopni Celsjusza na zdjęciu Chandry, powstała wskutek zderzenia szybkich wiatrów gwiazdowych masywnych gwiazd, które krążyły po bliskiej orbicie wokół partnerów. Zderzenie wiatrów gwiazdowych tłumaczy także zmieszane promieniowanie X zaobserwowane pomiędzy gwiazdami w tej ciekawej gromadzie. Wykrycie fal radiowych wytworzonych przez gaz z tego obszaru nieba jest kolejnym dowodem na żywiołowe ocieplanie się gazu za sprawą wiatru z masywnej gwiazdy.

Wykonane przez Chandrę zdjęcie przedstawia pierwszą detekcję promieniowania X pochodzącego od gwiazdy z tej niecodziennej grupy w centrum naszej galaktyki. Gromada ta nie była znana przed rokiem 1990, kiedy to pracujący w podczerwieni teleskop wydobył jej istnienie na światło dzienne. Kilka spośród znajdujących się w tej gromadzie gwiazd jest niezwykle masywnych, wiemy też, że w szybkim tempie tracą one gaz.