Zdjęcie wykonane przez sondę Cassini przedstawia księżycowy odpowiednik podbitego oka – jasny krater z rozciągającymi się promieniście jasnymi smugami.

Zdjęcie zostało wykonane 24 października 2004 w dziedzinie widzialnej, z kamery o wąskim polu widzenia zainstalowanej na sondzie Cassini. Kąt między sondą Cassini, Reą i Słońcem wynosił 40 stopni, zaś odległość do księżyca 1,7 mln km. Rozdzielczość zdjęcia to 10 km na piksel. Cassini sfotografuje widoczną tu półkulę Rei ponownie, w rozdzielczości 1 km na piksel, w styczniu 2005 roku, tuż po lądowaniu próbnika Huygens na powierzchni Tytana.

Okolice południowego bieguna Saturna; w oddali satelita planety – Tetys, widziana z odległości 3,9 mln km. Zdjęcie wykonane przez sondę Cassini 18 października 2004 w rozdzielczości 23 km na piksel

Przypomnijmy, że misja Cassini-Huygens to wspólny projekt NASA, ESA i Włoskiej Agencji Kosmicznej. NASA zleciła kierownictwo nad swoją częścią projektu Jet Propulsion Laboratory (wydział California Institute of Technology w Pasadenie). Zespół zajmujący się uzyskiwaniem obrazów pracuje w Space Science Institute w Boulder w Kolorado.

Uwaga: łacińską nazwę Księżyca zapisuje się jako „Rhea” i w takiej formie funkcjonuje ona w literaturze międzynarodowej. Ponieważ w zapisie polskich nazw niektórych ciał Układu Słonecznego istnieje duża niejednolitość, autor tłumaczenia zdecydował się na „Rea” („Słownik Szkolny. Astronomia” WSiP, Warszawa 1994), konsekwentnie odmieniając nazwę po polsku.

Leszek Błaszczyk