Na Przylądku Canaveral trwają przygotowania do zaplanowanego na 15 listopada startu misji STS-126 promu kosmicznego „Endeavour”.

Dowódcą promu będzie Christopher Ferguson, a pozostałymi członkami załogi: pilot Eric Boe, specjaliści misji Stephen Bowen, Shane Kimbrough, Heidemarie Stefanyshyn-Piper, Don Pettit oraz członkini załogi Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Sandy Magnus. W niedzielę cała siódemka rozpoczęła przygotowania.

„Endeavour” dostarczy na orbitę włoski moduł logistyczny niezbędny do tego, aby załoga Stacji Kosmicznej mogła zostać zwiększona z trzech do sześciu osób. Nastąpi też wymiana załogi, Sandy Magnus zastąpi przebywającego od ponad 5 miesięcy w Kosmosie Grega Chamitoffa.

W czasie rozpoczętych właśnie przygotowań do startu, kosmonauci przetrenują między innymi procedury ewakuacyjne potrzebne w wypadku awarii na platformie 39A, z której zaplanowany jest start. Przymierzą też skafandry kosmiczne. Na środę zaplanowana jest pełna symulacja odliczania do startu.

W miniony czwartek „Endeavour” został przestawiony z platformy 39B na 39A. Z niej odbędzie się start.