Seria dziesięciu książek „Historia podboju kosmosu”, dołączanych do wybranych numerów „Wiedzy i Życia”, jest dostępna już w całości.

Książki z cyklu „Historia podboju kosmosu” były dostępne od czerwca 2011 do lutego 2012 wraz z kolejnymi numerami czasopisma „Wiedzy i Życia”. Seria została wydana z okazji licznych rocznic mających miejsce w ostatnich latach, zaczynając od lądowania na Księżycu i dramatycznej misji Apollo 13.

Cała seria została wydana jako pakiet, w skład którego wchodzi 10 książek: „Mercury”, Historia Podboju Kosmosu: Gemini„>”Gemini”, „Apollo. Początek programu”, Historia Podboju Kosmosu: Apollo 11, Pierwszy człowiek na Księżycu„>”Apollo 11. Pierwszy człowiek na Księżycu”, Historia Podboju Kosmosu: Apollo. Eksploracja Księżyca„>”Apollo. Eksploracja Księżyca”, Historia Podboju Kosmosu: Space Shuttle„>”Space Shuttle”, Historia Podboju Kosmosu: Hubble. Kosmiczny teleskop„>”Hubble. Kosmiczny teleskop”, „Mars”, „Deep Space”, „Constellation. Księżyc, Mars i dalej”.

Aby dowiedzieć się więcej o wydanym pakiecie, warto obejrzeć film przygotowany przez wydawnictwo Prószyński i S-ka.