Trwają prace nad uruchomieniem pierwszej na świecie prywatnej międzynarodowej stacji kosmicznej, kompleksu, który będzie służył globalnej społeczności.

Budowniczowie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej Axiom mają na celu powiększyć krajobraz niskiej orbity Ziemi, aby dokonać tego, co postrzegają jako “historyczną zmianę” ludzkich lotów kosmicznych.

Przedstawiciele Axiom twierdzą, że stworzenie kosmicznych placówek dostępnych dla narodów, organizacji i osób prywatnych może przyczynić się do upowszechnienia życia i pracy na orbicie Ziemi oraz do wspierania eksploracji przestrzeni kosmicznej.

Po przejściu na emeryturę ISS, moduł Axiom zostanie połączony za pomocą dodatkowych elementów, które funkcjonują jako Międzynarodowa Stacja Kosmiczna Axiom.

Julia Liszniańska

Była redaktor naczelna AstroNETu i członek Klubu Astronomicznego Almukantarat. Studentka informatyki na Politechnice Wrocławskiej. Stypendystka m.in. programów: TopMinds organizowanego przez Polsko-Amerykańską Komisję Fulbrighta, Microsoft Career Club oraz G4G Nokia.