Po 9 latach loty załogowe mają powrócić na przylądek Canaveral, tym samym przywracając Stanom Zjednoczonym zdolność do wynoszenia astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną. 27 maja o godzinie 22:32 czasu polskiego na kompleksie startowym 39A odbędzie się start rakiety Falcon 9, która wyniesie statek załogowy Dragon z dwójką astronautów na pokładzie. Będzie to pierwszy lot, podczas którego astronauci NASA przetestują Dragona na orbicie.

W tym roku Stanom Zjednoczonym kończy się kontrakt z rosyjską agencją kosmiczną Roskosmos, więc misja Demo-2 realizowana przez SpaceX jest nadzieją na zachowanie możliwości umieszczania swoich astronautów na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Z Sojuzów NASA korzystała od czasów zamknięcia programu promów kosmicznych. Już od dłuższego czasu Amerykanie próbują odzyskać niezależność, angażując do tego sektor prywatny, co w końcu może przynieść oczekiwane sukcesy.

Misja Demo-2 ma być ostatnim testem przed dopuszczeniem statku załogowego Dragon do obsługi długotrwałych misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Podczas misji zostaną przetestowane między innymi system sterowania, system kontroli środowiska oraz silniki manewrowe. Po 24 godzinach od startu Dragon ma osiągnąć pozycję umożliwiającą dokowanie do stacji kosmicznej. Manewr ten będzie wykonywany przez komputer, ale astronauci na pokładzie statku będą mogli przejąć kontrolę w razie potrzeby.

Załogę statku Dragon będą stanowili dwaj doświadczeni astronauci: Robert Behnken i Douglas Hurley. Behnken brał udział w dwóch lotach wahadłowców STS-123 w 2008 r. oraz STS-130 w 2010 r., natomiast Hurley poleciał w kosmos podczas lotów STS-127 w 2009 r. oraz STS-135 – ostatnim w historii locie wahadłowca w lipcu w 2011 r.

Behnken i Hurley dołączą do załogi ISS w ramach Ekspedycji 63. Czas trwania misji zostanie określony, kiedy astronauci będą już na stacji kosmicznej. Zależy to bowiem od gotowości następnej załogi Dragona. Wiadomo jednak, że wykorzystywany w misji Demo-2 statek załogowy może pozostać na orbicie około 110 dni. Następne kapsuły, zgodnie z wymogami NASA, będą mogły pozostać zadokowane do ISS przez co najmniej 210 dni.