Ogłoszono nazwiska trójki astronautów, którzy wezmą udział w trzecim komercyjnym locie załogowym (nie licząc lotu testowego Demo-2) na Międzynarodową Stację Kosmiczną planowanym na jesień 2021 roku. W skład załogi Crew-3 wejdą: Raja Chari i Tom Marshburn z NASA oraz Matthias Maurer z Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Czwarty członek załogi zostanie wybrany w późniejszym terminie.

Dla Chari’ego będzie to pierwszy lot w kosmos, odkąd został astronautą w 2017 roku. Jest on pułkownikiem w U.S. Air Force i jako pilot testowy wylatał ponad 2 500 godzin.

Maurer, podobnie jak Chari, jeszcze nie był na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Urodzony w Niemczech astronauta posiada doktorat z inżynierii materiałowej i zdobył uznanie za wybitne badania naukowe. W ramach treningu na astronautę spędził on 16 dni w analogowym habitacie umieszczonym pod wodą u wybrzeża Chin.

W przeciwieństwie do swoich dwóch kolegów z załogi Marshburn posiada już doświadczenie w lotach kosmicznych. Wcześniej poleciał na Międzynarodową Stację Kosmiczną dwa razy – w 2009 r. podczas misji STS-127 oraz cztery lata później w ramach Ekspedycji 34/35. Zanim jednak został astronautą, był chirurgiem lotniczym w Johnson Space Center, a później kierował operacjami medycznymi prowadzonymi na ISS.

Załoga misji Crew-3 na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Od lewej są astronauci: Raja Chari (NASA), Matthias Maurer (ESA) oraz Tom Marshburn (NASA).