Wystrzelona 17 października sonda Integral jest cała i zdrowa – twierdzą eksperci z ESA. Sprawdzają oni czy różne systemy tego satelitarnego obserwatorium promieniowania gamma działają prawidłowo. Zadowoleni są z czystej komunikacji z Integralem, stabilnej orientacji, prawidłowego działania baterii i paneli słonecznych oraz stabilnej temperatury.

Artystyczna wizja satelity Integral. Ten europejski satelita będzie poszukiwał źródeł promieniowania gamma.

Część z otrzymanych danych pokazuje jak satelita zniósł przejście przez ziemskie pasy radiacyjne. Urządzenie obserwujące Kosmos w promieniowaniu widzialnym wykonało testowe zdjęcia fragmentu nieba w konstelacji Trójkąta Południowego. Próba wypadła pomyślnie, zdjęcia okazały się być ostre. Trwa uruchamianie kolejnych urządzeń.

Obserwatorium Integral rozłożone na części – schemat przedstawiający budowę europejskiego obserwatorium promieniowania gamma.

Naukowcy przygotowują się do ostatecznego ustalenia orbity Integrala. Będzie on krążył po elipsie zbliżając się do Ziemi na 9 tysięcy kilometrów i oddalając się od niej na 155 tysięcy kilometrów.

Artystyczna wizja przedstawiająca europejskiego satelitę Integral na tle odległej galaktyki, wysyłającej błysk gamma. Naturę tych wysokoenergetycznych błysków będzie można lepiej poznać dzięki pracy satelity.