John Herrington i Michael Lopez-Alegria, specjaliści misji STS-113, zakończyli o 1:46 w piątek drugi spacer kosmiczny. W czasie trwających 6 godzin i 10 minut prac kontynuowali oni aktywację i wyposażanie nowo zainstalowanego elementu P1 kratownicy konstrukcyjnej. Połączyli rury łączące P1 i S0, przemieścili ograniczniki i platformę transportową CETA oraz zainstalowali drugi z systemów służących do przekazywania obrazów z kamer na hełmach astronautów.

Trzeci, ostatni, spacer zaplanowany dla misji STS-113 wahadłowca Endeavour odbędzie się jutro, 30 listopada. W otwartą przestrzeń o godzinie 20:20 po raz trzeci wyjdą John Herrington i Michael Lopez-Alegria. Ich prace zaplanowane są na sześć i pół godziny.

Odłączenie promu od ISS zaplanowane jest na 2 grudnia na 20:18, a lądowanie na 4 grudnia na 22:49. W Kosmosie pozostanie Załoga Szósta, a trójka astronautów stanowiących Załogę Piątą powróci do domów.

W międzyczasie trwają w Kosmosie inne prace. Dziesięciosobowa załoga przenosi pomiędzy Stacją a wahadłowcem eksperymenty naukowe, które mają powrócić na Ziemię. W piątek dokonano drugiego z trzech zaplanowanych podniesień orbity ISS. Silniki rakietowe wahadłowca zwiększyły jej wysokość o około 1200 metrów.

Odbyła się juz też uroczystość oficjalnego przekazania kierownictwa nad Stacją przez Walerija Korzuna w ręce Kennetha Bowersox, dowódcy Załogi Szóstej. W skład nowej trójki mieszkańców ISS wchodzą także Donald Pettit i Nikołaj Budarin. Przebywać oni będa w Kosmosie do misji STS-114 promu Atlantis planowanej najwcześniej na marzec przyszłego roku.