O 9:17 naszego czasu rosyjski statek załogowy Sojuz TMA-3 zacumował do modułu Pirs Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Dwuosobowa Załoga Ósma, Michael Foale i Aleksandr Kaleri, przybyła do kosmicznego domu. Razem z nimi na kilka dni przyleciał w Kosmos hiszpański astronauta, Pedro Duque. Otwarcie włazu między ISS i Sojuzem nastąpiło o 12:19, piątka astronautów mogła podać sobie ręce.

Powrót na Ziemię starej załogi, Jurija Malenczenki i Eda Lu oraz hiszpańskiego astronauty rozpocznie się we wtorek 28 października o 0:18 naszego czasu. Wtedy Sojuz TMA-2 odłączy się od Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. O 2:47:01 na 3 minuty i 15 sekund uruchomione zostaną silniki hamujące i statek kosmiczny zacznie schodzić z orbity.

O 3:13:48 od części lądowniczej odłączą się dwa pozostałe elementy składające się na Sojuza – moduł orbitalny i napędowy. O 3:16:53 kapsuła wejdzie w atmosferę.

O 3:25:39 zaczną rozkładać się spadochrony i spowalniać ruch kapsuły. Sojuz TMA-2 wyląduje w Kazachstanie o 3:40:39. Zakończy się trwająca 185 dni misja Załogi Siódmej.