Lockheed Martin otworzy w Waszyngtonie centrum demonstracyjne Orbital Space Plane Demonstration Center. Centrum będzie poświęcone osiągnięciom lotów załogowych. Pokazane zostaną tu symulacje i grafiki interaktywne związane z różnymi rozwiązaniami transportu kosmicznego.

Schemat misji OSP, począwszy od wynieisienia pojazdy przez rakietę Atlas 5, az do lądowania wspomaganego spadochronami.

Lockheed Matrin wraz z Northrop Grumman i Orbital Science Corp. bydują OSP – Orbital Space Plane. System OSP w 2008 roku ma móc stanowić szalupę ratunkową dla załogi ISS, a około 2012 stać się środkiem transportu w obu kierunkach. System ma współpracować z rakietami Delta 4 i Atlas 5. Obecnie Lockheed Martin pracuje nad optymalną konfoguracją OSP. Firma ma zamiar przygotować ostateczny projekt na marzec 2004 roku, kiedy upływa termin składania propozycji w NASA. Do sierpnia 2004 roku Agnecja ma ostatecznie wybrać kontraktora na budowę promów kosmicznych nowej generacji. O wcześniejszych postępach prac nad OSP Kolejny krok w stronę budowy nowych promów kosmicznych„>informowaliśmy.