Inżynierowie i kierownictwo lotu STS-125 promu kosmicznego „Atlantis” zadecydowali, że rozpoczęcie misji można przesunąć o 1 dzień do tyłu i nie będzie to miało wpływu na proces przygotowania do startu i prac na orbicie.

Nowy termin startu to 11 maja, godzina 20:01:49 naszego czasu. „Atlantis” poleci z ostatnią misją serwisową w kierunku Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. W czasie 5 spacerów kosmonauci dokonają napraw i wymian sprzętu, umożliwiając Teleskopowi prowadzenie obserwacji przez kilka kolejnych lat (HST znajduje się na orbicie od kwietnia 1990 roku).

Dzięki cofnięciu terminu startu, otworzą się aż 3 okna startowe. Jeśli pogoda lub usterka pokrzyżują plany i prom nie poleci 11 maja, kolejne okazję zdarzą się 12 i 13 maja. Jeśli i wtedy lot się nie rozpocznie, zostanie on przesunięty na 22 maja.

„Atlantis” znajduje się w tej chwili na stanowisku startowym 39A. Na sąsiednim, 39B, przygotowany jest prom „Endeavour”, który w przypadku problemów z bezpiecznym powrotem na Ziemię misji STS-125 wyruszy z akcją ratunkową.