2 listopada o 5:50 naszego czasu sonda Stardust przeleci z prędkością 7 kilometrów na sekundę w odległości około 3000 kilometrów od planetoidy Annefrank. Wykonane zostaną fotografie stanowiące próbę urządzeń przed obserwacjami komety Wild-2 (Stardust doleci do niej 14 miesięcy później).

To tylko test inżynieryjny” – powiedział Thomas Duxbury z Jet Propulsion Laboratory. – „Nie mamy żadnych celów naukowych i oczekiwań w stosunku do Annefrank. To po prostu szansa na przetestowanie kluczowych procedur. Być może uda nam się zidentyfikować jakieś problemy, zanim wystąpią one przy zbliżeniu do podstawowego celu„.

Annefrank (numer 5535 w katalogu planetoid) ma około 4 kilometrów średnicy. To zbyt mało, żeby na wykonanych ze sporej odległości fotografiach dało się dostrzec jakieś szczegóły. Kąt jaki utworzy kierunek do planetoidy względem kierunku do Słońca będzie również bardzo niesprzyjający i Stardust będzie widział tylko cienki sierp Annefrank.

Planetoida została odkryta w 1942 roku i nazwana imieniem Anny Frank, autorki dzienniczka obozowego pisanego podczas dwuletniego pobytu w obozie koncentracyjnym. Jej orbita ma półoś równą 2,21288 jednostki astronomicznej (okres obiegu wokół Słońca około 1200 dni) i mimośród 0,06319. Planetoida znana jest też pod oznaczeniami 1978 EK6, 1986 TV14 oraz 1991 BO2.

Głównym celem misji Stardust jest pobranie próbki komety Wild-2 i powrót z nią na Ziemię w 2006 roku.