Astronomowie z University of Hawaii ogłosili odkrycie siedmiu kolejnych ksieżyców Jowisza. Ich ilość wzrasta dzięki temu do 47. Jowisz umocnił się na prowadzeniu, żadna planeta Układu Słonecznego nie ma więcej znanych naturalnych satelitów.

Nowe ksieżyce zostały odkryte na początku lutego bieżącego roku przez Scotta S. Shepparda i Davida C. Jewitta z Institute for Astronomy na University of Hawaii oraz przez Jana Kleyna z Cambridge University. Odkrycia dokonano za pomocą 8,3-metrowego teleskopu Subaru i 3,6-metrowego teleskopu kanadyjsko-francusko-hawajskiego. Oba instrumenty znajdują się Mauna Kea.

Wytęż wzrok i znajdź szybko przemieszczający się obiekt znajdujący się na prawo i powyżej jasnej gwiazdy w centrum zdjęcia. To S/2003 J1, jeden z ośmiu księżyców Jowisza odkrytych na początku marca 2003 roku.

Nowe obiekty otrzymały prowizoryczne oznaczenia od S/2003 J1 do S/2003 J7. Dwa z nich (J1 i J6) obiegają planetę w tym samym kierunku, w którym nastęuje jej rotacja, pozostałe – w przeciwnym.