Kosmiczny Teleskop Hubble’a 21 października opublikował nowe zdjęcie, na którym dwa gwiezdne obłoki połyskują kolorami tęczy. Obłoki te wyprodukował młody system gwiezdny i choć nie można go dostrzec na zdjęciu, jego gwiazdy są otulone grubą warstwą pyłu w centrum zdjęcia. Obłoki po lewej i po prawej stronie powstają poprzez wyrzucane z dużą prędkością strumienie gazu, które następnie uderzają w otaczający je gaz i pył.

Obiekty Herbiga-Haro uchwycone przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a.

Struktury te nazywane są obiektami Herbiga-Haro. Znajdują się w gwiazdozbiorze Oriona około 1250 lat świetlnych od Ziemi. Wide Field Camera 3 Hubble’a zebrała światło z tego regionu w 11 różnych długościach fal, z których każda dostarcza unikalnych informacji o tym, co dzieje się wokół tego gwiezdnego układu. Układ tych gwiazd jest młody oraz burzliwy; część układu widoczna po prawej stronie zdjęcia zwana HH 1 ma części poruszające się z prędkością ponad 400 kilometrów na sekundę, wyrzucane przez dżet widoczny tuż na prawo od ciemnej centralnej smugi.