Kiedy:
Centrum Nauki Kopernik
Kontakt:
Planetarium Centrum Nauki Kopernik, Centrum Nauki Kopernik
Noc Spadających Gwiazd z Centrum Nauki Kopernik @ Centrum Nauki Kopernik
Spójrz w niebo! Nadlatują Perseidy!
W nocy z 12 na 13 sierpnia Ziemię otoczy chmura drobin materii pozostawionych przez kometę Swift-Tuttle. Wówczas rozpocznie się wielki astronomiczny spektakl – na niebie rozszaleje się rój Perseidów, czyli meteorów, zwanych potocznie spadającymi gwiazdami.
Tej nocy zapraszamy wszystkich do parku przy Centrum Nauki Kopernik. Będziemy tam w piątek 12 sierpnia od godz. 21.00.
Przygotujemy teleskopy, rozstawimy leżaki i, co najważniejsze, wygasimy część okolicznych iluminacji i jaśniejszych świateł, by stworzyć jak najlepsze warunki obserwacyjne w Warszawie.
Jak oglądać Perseidy? To bardzo proste! Wystarczy się położyć i wpatrywać się w niebo. Warto wziąć ze sobą kocyk, żeby nie leżeć na gołej ziemi.
Razem z nami Perseidy będą też oglądać specjalnie zaproszeni goście i gościnie. Porozmawiamy z nimi o najnowszych wieściach z kosmosu. Szczegóły poznacie już niebawem. Będzie muzyka i foodtrucki.
Przyjdźcie koniecznie! Spadające gwiazdy najlepiej ogląda się razem.
Piątek 12 sierpnia, godz. 21.00