Kiedy:
Koszty:
Bez opłat
Kontakt:
Polskie Towarzystwo Astrobiologiczne
Organizmy ekstremofilne - życie w ekstremalnych warunkach | Panel dyskusyjny #6 PT Astrobio @ Online: youtube.com
Ewolucja na Ziemi postępowała na wiele sposobów. Ekstremofilne organizmy ze swoimi unikalnymi cechami były w stanie skolonizować różne siedliska i przystosowywać się do różnych czynników we wczesnych eonach. Osiągnięto to dzięki mechanizmom ochronnym, takim jak unikalny metabolizm, który może ułatwić ekspansję w różnych środowiskach. Zbiór osobliwych elementów tworzących komórki wpływa na wiele procesów mających na celu dostosowanie się do środowisk szczególnie, ekstremalnych. Co więcej, ewolucja mikroorganizmów, w szczególności z eonów archaicznego i proterozoicznej, podczas formowania się atmosfery bogatej w tlen na Ziemi, była dotychczas słabo zbadana. Na panelu dyskusyjnym dowiemy się i przedyskutujemy, różne organizmy z ekstremalnych środowisk na naszej planecie: od głębin oceanicznych po wulkany.
Gośćmi panelu będą członkowie Polskiego Towarzystwa Astrobiologicznego:
– Ewa Borowska,
– Łukasz Kaczmarek,
– Natalia Zalewska,
a wydarzenie poprowadzi Justyna Pelc.
Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Polskiej Agencji Kosmicznej. Patronem medialnym panelu jest Radio Kampus.
Zapraszamy serdecznie!