Kiedy:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Kontakt:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Premiera pokazu Satelix @ Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Z okazji 6 urodzin Planetarium Wenus, zapraszamy na premierowe pokazy „Satelix”.
Film powstał w ramach programu Erasmus+ i jest efektem międzynarodowej współpracy Planetarium Wenus oraz ośrodków z Czech, Niemiec, Węgier, Rumunii i Słowacji. Jego prapremiera odbyła się podczas tegorocznego Fulldome Festival Brno w Czechach.
Na co dzień nie widzimy satelitów, jednak one od ponad 60 lat pomagają nam z jednej strony odkrywać otaczający nas Wszechświat, zaś z drugiej ułatwiają nasze codzienne życie.
Czym są? Jak je odnaleźć? Jakie mają zadania? Jak są zbudowane? Pokaz pozwoli nam lepiej zapoznać się z tym tematem.
„Satelix” to także opowieść przedstawiająca technologie kosmiczne, które, mimo iż powstały z myślą o podboju kosmosu, to jednak trafiły do naszych domów. Rozwój technologii kosmicznych przyniósł nam bogactwo wiedzy, która z kolei pomogła stworzyć wynalazki i technologie, z których korzystamy każdego dnia.
Pokazy premierowe odbędą się 22 października w godzinach: 18:00, 19:00, 20:00.
Zachęcamy do rezerwacji biletów na stronie http://planetariumwenus.pl/
Przypominamy także, że w czasie wizyty w naszym Planetarium mamy obowiązek zasłaniania ust i nosa.

Źródło wydarzenia: Facebook Centrum Nauki Keplera – Planetarium Wenus: Premiera pokazu Satelix (dostęp 15.10.2021 r.)