Kiedy:
Wydarzenie online
Kontakt:
Wydawnictwo Operon
Siły tarcia i siły oporu ośrodka @ Wydarzenie online
Jak wyglądałoby wstawanie z łóżka, drapanie się, czy jazda na rowerze bez oddziaływania sił tarcia? Czy lot samolotem byłoby możliwy bez sił oporu? Uczniowie nie znoszą słuchać o prawach fizyki w abstrakcyjnym wydaniu, ale dzięki tym, i wielu innym, odnoszącym się do realnych warunków, przykładom, możesz w ciekawy i zrozumiały sposób przeprowadzić swoją lekcję fizyki.
Lider programu Mobilny fizyk – Waldemar Grabowski, przygotował dla ciebie istną kopalnię pomysłów, by w przystępny i angażujący sposób przybliżyć uczniom trudne zagadnienia z fizyki. Dzięki przykładom prosto z życia odczarujesz nawet najtrudniejszy temat, a twoi uczniowie wyjdą z lekcji z konkretną wiedzą, rozbudzoną pasją i głową pełną nieszablonowych rozwiązań.
„Podczas webinaru pokażę ci, jak zasymulować warunki, dzięki którym uczniowie zobaczą nie tylko to, jakie siły mogą działać na poruszające się ciało, lecz także to, jak siła tarcia statycznego, początkowo działająca na spoczywające ciało, zmienia się w siłę tarcia kinetycznego” – zapowiada prowadzący Waldemar Grabowski.
Jeśli więc uczysz fizyki w szkole branżowej i szukasz pomysłów, jak w prosty sposób przedstawiać swoim uczniom trudne lub niekoniecznie lubiane przez nich zagadnienia, to ten webinar jest właśnie dla ciebie! Autor programu Mobilny fizyk przedstawi ci swoje sprawdzone sposoby na ciekawe i angażujące lekcje. Uczestnicząc w webinarze i kursie otrzymasz gotowe rozwiązania, takie jak scenariusz i prezentacja multimedialna, które zostały opracowane specjalnie do tego tematu.
Dzięki udziałowi w webinarze:
otrzymasz gotowe rozwiązania na lekcję na dany temat, tj. scenariusz i prezentację multimedialną, dzięki czemu z łatwością poprowadzisz zajęcia w swojej klasie;
w oryginalny sposób wyjaśnisz swoim uczniom istotę sił oporów ruchu;
przedstawisz uczniom występowanie różnych rodzajów tarcia za pomocą symulatora;
wykorzystasz na lekcjach gotowe prezentacje multimedialne dostępne w Multitece (przez komputer) i w aplikacji Operon 45 (przez smartfon);
zastosujesz niestandardowe porównania, dzięki którym nie tylko zainteresujesz uczniów zagadnieniami, lecz także rozbudzisz w nich pasję do nauki.
Wystarczą 3 kroki, aby dołączyć do spotkania:
wejdź na platformę Mobilna szkoła https://mobilnaszkola.operon.pl/rd/course/view.php?id=278
zaloguj się na swoim koncie Operon
kliknij „zapisz się” i gotowe
Udział w webinarze zostanie potwierdzony zaświadczeniem.
Webinar, kurs, gotowe prezentacje multimedialne
pełne wsparcie w przygotowaniu i poprowadzeniu Twojej lekcji
Webinar to lekcja w pigułce. Prowadzący zaprezentuje na nim swój sposób na daną lekcję oraz sprawdzone narzędzia i materiały, z których korzysta. Jeśli chcesz poznać bliżej ten pomysł i przygotować się do poprowadzenia takiej lekcji, weź udział w kursie – o takim samym tytule. W czasie kursu autor, krok po kroku, analizuje każdą część lekcji i podaje szczegółowe instrukcje do jej poprowadzenia.
Wejdź na platformę Mobilna szkoła
i wyjdź w pełni przygotowany do swojej lekcji!
Dla kogo jest webinar?
Webinar kierowany jest przede wszystkim do nauczycieli i nauczycielek fizyki, uczących w szkole branżowej I stopnia. Jednakże wszyscy zainteresowani nauczyciele będą mile widziani! Przedstawiona lekcja w pigułce jest świetnym punktem wyjścia do pracy z uczniami szkół średnich niezależnie od rodzaju szkoły. To od Ciebie zależy, jak wykorzystasz udostępniony materiał. Jeżeli więc szukasz autorskich pomysłów i gotowych rozwiązań na swoje lekcje, chcesz doskonalić swoje kompetencje, to nie może Cię zabraknąć!
Prowadzący
Waldemar Grabowski – lider programu Mobilny fizyk, fizyk komputerowy, dydaktyk i popularyzator nauki, pasjonat astronomii i astrofizyki. Nauczyciel fizyki w Europejskiej Szkole Podstawowej oraz Europejskim Liceum Ogólnokształcącym dr Rahn w Zielonej Górze. Wiceprezes Stowarzyszenia Nauczycieli Fizyki SNaFi, członek Stowarzyszenia WroSpace. Ambasador Kosmiczny Europejskiego Biura Edukacji Kosmicznej ESERO Polska.