Tego dnia, w 1912 roku, urodził się Wernher von Braun, niemiecki inżynier. Jedna z najważniejszych osób, jeżeli chodzi o powstanie i rozwój technik rakietowych, a przez to i programu kosmicznego, w tym programu Apollo. Zanim jednak wysłał człowieka na Księżyc, jako oficer SS, przyczynił się do wysłania na tamten świat tysięcy ludzi, którzy zginęli najpierw podczas przymusowych prac przy konstrukcji V-2, której był współtwórcą, a później w wyniku bojowego zastosowania rakiety podczas II WŚ. Po wojnie został przerzucony w ramach operacji „Spinacz” do USA, gdzie pracował dla armii amerykańskiej w programie balistycznym. Jednak tym razem, mógł także zajmować się wykorzystaniem techniki rakietowej nie tylko do celów militarnych. W ten sposób skonstruował rakietę Jupiter C, która wniosła na orbitę pierwszego amerykańskiego satelitę (Explorer-1). Był również jednym z współtwórców NASA, gdzie pełnił funkcję kierowniczą. Jako pionier ery kosmicznej, miał ogromny wkład w powstanie wieloletniej strategii podboju kosmosu. Dzięki niemu też możliwe było zrealizowanie programu Apollo – zaprojektował rakietę Saturn-V.

Więcej: Ludzie kosmosu: Wernher von Braun