Kiedy:
Koszty:
Bez opłat
Kontakt:
We Need More Space
Potrzebujesz kosmosu tak bardzo jak my? Wracamy po pandemicznej przerwie i tym razem spotykamy się w Gliwicach! 8 grudnia przyjdź do klubu Spirala przy ul. Pszczyńskiej i weź udział w wyjątkowym kosmicznym spotkaniu! 🚀
Pamiętaj, żeby pobrać wejściówkę na evenea: https://app.evenea.pl/event/wnms-gli/
Spotkanie jest bezpłatne i otwarte dla wszystkich zainteresowanych.
Na scenie pojawi się aż czworo niezwykłych prelegentów! Oto i oni:
Patodeweloperka w kosmosie. Jak urządzić mieszkanie na Marsie? – Wiktoria Dziaduła
Zastanawiasz się, kiedy zamieszkamy w kosmosie? Może ciekawi Cię, kiedy powstanie miasto na Marsie zaprezentowane przez Elona Muska? A może nie możesz się doczekać aż spędzisz urlop w hotelu orbitalnym? Opowiem o najnowszych koncepcjach związanych z architekturą kosmiczną; zarówno o oficjalnych projektach kosmicznych habitatów prosto od agencji rządowych we współpracy z największymi biurami architektonicznymi świata, przestawię też wizję sektora prywatnego – od prywatnych stacji kosmicznych po hotele orbitalne. Poznasz też punkt widzenia architekta – czyli na ile te wszystkie projekty mogą zostać realizowane i kiedy.
Wiktoria Dziaduła
Specjalizuje się w architekturze kosmicznej. Doktorantka na Politechnice Śląskiej na Wydziale Architektury, gdzie prowadzi badania związane z samowystarczalnością w środowiskach ekstremalnych, w tym kosmicznym. W 2021 roku wzięła udział w symulowanej misji w habitacie LunAres. Do tej pory współpracowa m.in. z Polską Agencją Kosmiczną, Space is more, Extremo Technologies, czy Deep Space Initiative.
 Jak zbudować satelitę? Kręta droga na orbitę – Radosław Smalec
Krótka opowieść o wyzwaniach, z jakimi mierzą się inżynierowe podczas projektowania i budowy satelitów. Będzie o oprogramowaniu, elektornice, termice i mechanice. A to wszystko na praktycznym przykładzie satelity z jednej gliwickiej kosmicznej firmy… Zainteresowani? To wskakujcie do rakiety i lecimy!
Radosław Smalec
Absolwent Politechniki Śląskiej, w pracy w KP Labs robi wszystko, żeby elektronika to satelitów powstała i na dodatek najlepiej działała. Prywatnie pasjonat elektroniki, programowania, kolarstwa enduro oraz przesiadywania godzinami w garażu przy budowie i renowacji samochodów.
Technika w służbie astronomii – doświadczenia badaczy Politechniki Śląskej – prof. Adam Popowicz
W wystąpieniu Adam Popowicz opowie o rozmaitych doświadczeniach pracowników Politechniki Śląskiej w zakresie wykorzystania nauk technicznych w astronomii. Dowiemy się czegoś o ratowaniu misji satelitarnej BRITE, o nowo-powstałej grupie badawczej SUTO oraz o sieci obserwatoriów astronomicznych Wydziału Automatyki Elektroniki i Informatyki obserwującej dla licznych międzynarodowych projektów badawczych.
prof. Adam Popowicz
Profesor na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej. Od 18 lat zajmuje się zagadnieniami technicznych aspektów pomiarów astronomicznych. Członek zarządu naukowego misji satelitarnej BRITE oraz współpracownik podmiotów przemysłu kosmicznego w Polsce. Założyciel sieci obserwatoriów oraz grupy badawczej skupionej na technologiach kosmicznych – Silesian University of Technology Obserwatoria (SUTO). Autor ponad 80 prac badawczych w recenzowanych międzynarodowych czasopismach naukowych.
Inwazja krasnoludków: małe rakiety orbitalne opanowują świat? – Kuba Hajkuś
Wielkie konstelacje satelitarne, powrót ludzi na Księżyc i kolonizacja Marsa. Chcemy wysyłać w kosmos więcej i więcej, a do tego potrzebujemy megarakiet. Rzecz w tym, że dzisiaj w Stanach i Europie najbardziej rozrabiają twórcy małych rakiet orbitalnych. Co się dzieje?
Kuba Hajkuś
Twórca popularnonaukowego kanału YouTube To Jakiś Kosmos! o rakietach orbitalnych i kosmicznej inżynierii.
Serdecznie zapraszamy!
A po prezentacjach… kosmiczna integracja!
Pobierz bezpłatną wejściówkę na evenea: https://app.evenea.pl/event/wnms-gli/