O 5:16 naszego czasu z centrum kosmicznego Taiyuan w chińskiej prowincji Shanxi wystartowała rakieta Długi Marsz 4B. Wyniosła w Kosmos satelitę CBERS 2 będącego owocem współpracy brazylijsko-chińskiej.

Po 12 minutach lotu CBERS 2 znalazł się na orbicie heliosynchronicznej nachylonej do równika pod kątem 98,5 stopnia i położonej około 770 kilometrów ponad powierzchnią planety. Nastąpiło następnie rozłożenie paneli baterii słonecznych.

Po 80 dniach intensywnych testów rozpoczną się zaplanowane na dwa lata badania.

Jedno z urządzeń ważącej około 1600 kilogramów sondy będzie w stanie uzyskiwać obrazy powierzchni Ziemi z rozdzielczością rzędu 20 metrów. Będzie ono stosowane do badań problemów związanych z rolnictwem, kartografii i geologii. Drugie rejestrować będzie promieniowanie podczerwone i badać różnice temperatur. Ostatni z instrumentów badał będzie duże obszary planety (szerokie na 900 kilometrów), będąc w stanie fotografować ten sam rejon co pięć dni (aparat fotograficzny wysokiej rozdzielczości powróci zrobi to co 26 dni).

Na pokładzie rakiety Długi Marsz 4B w Kosmos poleciał też niewielki satelita telekomunikacyjny CX-1.