8 sierpnia 2020 teleskop Hubble’a uzyskał obraz mglistej powłoki otaczającej jądro komety NEOWISE. To pierwszy raz w historii, gdy HST sfotografował tak jasną kometę w tak wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu zespół badawczy był w stanie dostrzec zmiany w pyle zdartym z jądra komety. Zdołano zaobserwować również dwa warkocze wydostające się z jądra komety, które wyrzucane były w przeciwnych kierunkach i zakrzywiały się wraz z obrotem komety.

Wspomniane warkocze powstają, gdy lód znajdujący się pod powierzchnią komety w wyniku ogrzewania przez Słońce zamienia się natychmiastowo w gaz i zaczyna gwałtownie wydobywać się na zewnątrz. Zdjęcia komety mogą pomóc badaczom w dowiedzeniu się więcej o pyle znajdującym się w Układzie Słonecznym. Ponieważ komety uważa się za lodowe pozostałości formującego się układu planetarnego, ich badania mogą również wiele powiedzieć o tym, jak on powstał.

Naukowcy chcą określić kolor pyłu wydobywającego się z jądra NEOWISE i przeanalizować, jak zmienia się jego barwa w miarę oddalania się od Słońca. Uważa się, że obserwacje te pokażą, jak promieniowanie słoneczne wpływa na skład i strukturę pyłu otaczającego kometę.

NEOWISE powróci dopiero za około 7000 lat. Była to najjaśniejsza kometa widoczna na półkuli północnej od 1997, gdy obok Ziemi przelatywała kometa Hale’a-Boppa.