Najbliższa turystyczna podróż na orbitę odbędzie się jesienią tego roku. Do skafandra pretenduje trzech nowych kandydatów, w tym jedna kobieta. W przeciwieństwie do przypadku Denisa Tito, trwająca obecnie podróż Marka Shuttlewortha nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem mediów. Jeszcze podczas pobytu turysty na orbicie w mediach światowych więcej słychać o następnych kandydatach niż o wartej 20 milionów dolarów wycieczce Afrykańczyka.

Potencjalnymi kandydatami do kolejnego lotu są między innymi członek zespołu 'N Sync’ James Lance Bass, była pracownik NASA Lori Garver oraz Polak Leszek Czarnecki. Wbrew wcześniejszym doniesieniom o negatywnych wynikach badań lekarskich (Lance Bass pomyślnie przeszedł wstępne badania, Lori Garver nie„>pisaliśmy o tym), pani Garver nie zrezygnowała z lotu (w piątek 26 kwietnia 2002 wypowiadała się publicznie o swoim locie w związku z podróżą Marka Shuttlewortha). Fundusze na „bilet” planuje uzyskać m.in. od instytucji edukacyjnych oraz bliżej nie znanych sponsorów podkreślając, iż mimo dobrej sytuacji finansowej chce aby pierwszy turystyczny lot kobiety w kosmos był w całości sponsorowany.

Zdjęcie przedstawia Lori Garver – kandydatkę na pierwszą kosmiczną turystkę, prezes Amerykańskiego Towarzystwa Astronautycznego. Pracowała jako pomocnik Administratora NASA Dana Goldina d/s kontaktów społecznych i planowania. W kwietnia 2001 roku przeszła do pracy w firmie konsultacyjnej DFI International w Washingtonie, D.C. jako doradca d/s planowania działalności firm związanych z badaniami kosmosu.

Głównym konkurentem Lori jest wcześniej wspomniany 22-letni Lance Bass (Lance Bass pomyślnie przeszedł wstępne badania, Lori Garver nie„>o nim także pisaliśmy wcześniej). O locie w kosmos marzył już gdy miał dwanaście lat, kiedy to był na obozie astronomicznym na Florydzie. Sponsorem Lance’a jest firma Destiny Productions z Los Angeles. Dodatkowo członek zespołu 'N Sync’ chcę uzyskać fundusze z audycji telewizyjnych opisujących jego lot.

Lance Bass, członek grupy N’Sync w skafandrze kosmonauty. W 2002 roku był on kandydatem na kosmicznego turystę, jednak jego lot nie doszedł do skutku z powodu z powodu braku wpłaty za lot.

Trzeci kandydat znany już dobrze w polskich mediach (także my szeroko pisaliśmy o Rosawiakosmos potwierdza: Polak chce być trzecim kosmicznym turystą„>przypuszczeniach i Leszek Czarnecki potwierdził, że pragnie polecieć w kosmos„>faktach) Leszek Czarnecki, nadal jeszcze Czarnecki nie pojawił się na badaniach„>nie pojawił się w Moskwie na badaniach i mimo iż jego lot jest w tym momencie bardzo mało prawdopodobny, nie został on jeszcze oficjalnie skreślony z listy kandydatów do najbliższego lotu.

Leszek Czarnecki

Zdjęcie przedstawia Leszka Czarneckiego, kandydata na kosmicznego turystę. Czy 41-letni polski biznesmenem zajmujący 10. pozycję na liście 100 najbogatszych Polaków pójdzie w ślady Denisa Tito? Czarnecki jest absolwentem Politechniki Wrocławskiej i doktorem nauk ekonomicznych Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jest założycielem Europejskiego Funduszu Leasingowego i jest zaliczany do pierwszej dziesiątki najlepszych biznesmenów Europy Środkowej.

Ponowne badania Lori Garver mają się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu, bowiem do końca maja Rosjanie powinni podać oficjalną listę załogi najbliższego lotu.

Za artykuł serdecznie dziękujemy Sylwestrowi Arabasowi.