W ostatnim tygodniu wakacji większkość Amerykanów cieszyło się trzydniowym weekendem, oglądało pierwsze mecze nowego sezonu footballu amerykańskiego lub było na ostatnich w tym sezonie grillach. Pomijając obraz sielanki amerykańskiej, kilku astronomów wzięło się do ciężkiej pracy. Na cel obserwacji wzięli odległe rejony Układu Słonecznego, małe punkciki wokół dużych gazowych gigantów. Ich praca zaowocowała odkryciem dwunastu nowych księżyców Urana i kilku podejrzanych na następne satelity.

W poniedziałek, pierwszego września, astronom z University of Hawaii Scott Sheppard ogłosił wyniki obserwacji z 29 i 30 sierpnia o niezidentyfikowanych księżycach Neptuna. Obserwacje zostały przeprowadzone przez niego i jego kolegów: Davida Jewitta (University of Hawaii) oraz Jana Kleyna (Cambridge University) za pomocą 8,2-metrowego teleskopu Subaru na szczycie Mauna Kea. Później tego samego dnia grupa naukowców pod kierwnictwem Matthew Holmana z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, podała do wiadomości informacje o znalezieniu kilku satelitów wokół Neptuna. Obserwacji dokonano 19 sierpnia za pomocą 4 metrowego teleskopu Blanco w Chile.

Brian Marsden z International Astronomical Union’s Minor Planet Center w Massachusetts dostał te raporty i po porównaniu orbit położeń, potwierdził, że to są te same obiekty.

Grupa Holmana która znalazła niezidentyfikowany obiekt o janości 25,5 magnitudo, nazwała go S/2003 N1. Gdy go znaleziono, Marsden obliczył orbitę księżyca. Ekstrapolując orbitę w czasie Marsden odkrył, że S/2003 N1 jest tym samym obiektem który obserwował Holman w 2001 roku, i który do tej pory nie był ponownie obserwowany.

Z tuzina księżyców, o których do tej pory wiemy S/2003 N1, jest najdalyszm satelitą, okrązającym planetę w odległości około 49,5 miliona kilometrów. Ta oryginalna orbita jest nachylona pod kątem 124o do równika Neptuna i księżycowi zajmuje 26 lat pełne okrążenie planety.

Wokół Urana także odkryto kilka nowych księżyców. W 1999 roku naukowiec planetarny z University of Arizona, Erich Karkoschka zidentyfikował nowy księżyc Urana na zdjęciach sprzed trzynastu lat zrobionych przez Voyagera 2. Niestety astronomowie nie mogli odnaleźć 1986 U10. W grudniu 2001 roku, International Astronomical Union postanowiła skreślić z listy księżyców Urana ten obiekt.

25 sierpnia astronom z Stanford University i astronom Jack Lissauer z NASA’s Ames Research Center użyli Kosmicznego Teleskopu Hubblea do odnalezienia zagininego (MIA) satelity. Znaleźli go. Na zdjęciach z Advanced Camera for Surveys, znajdował się 1986 U10 i inny odkryty przez Votagera księżyc Ophelia. Po raz pierwszy oba sateity zostały zaobserwowane z Ziemi i dzięki obserwacjom z Hubble’a ich orbity zostały potwierdzone.

Po powrocie na listę księżyca Urana 1986 U10, planeta ma w tej chwili 22 satelity.