W Pasadenie zainicjowano w tym tygodniu nowy publiczny program następnej misji marsjańskiej. Orbiter ma być wykorzystywany do wielu celów, a jego wystrzelenie jest planowane na sierpień przyszłego roku.

NASA wyposaża orbiter w urządzenia pozwalające polepszyć naszą wiedzę na temat Marsa przez dokładną obserwację i wybranie potencjalnych miejsc lądowania dla przyszłych misji powierzchniowych. Misja ma także za zadanieumożliwienie dobrej komunikacji dla tych przyszłych misji. Jim Graf, szef projektu, opisał go 14 października w JPL. Dr. Richard Zurek, naukowiec projektu, zrobił to samo w piątek 15 października w Pasadena City College.

Mars Reconnaissance Orbiter będzie jedną z najbardziej ekscytujących misji jakie kiedykolwiek wysłano na Marsa. Jest to orbiter następnej generacji, który będzie współpracował z misjami powierzchniowymi, dając nam nowe pojęcie na temat procesów kształtujących planetę” – powiedział Jim Graf. Sonda poniesie na swoim pokładzie najmocniejszy teleskop jaki kiedykolwiek wysłano w stronę innej planety. Pozwoli to zobaczyć szczegóły marsjańskiej powierzchni wielkości kuchennego stołu. Aparat ten i pięć innych naukowych przyrządów będzie wysyłać dane na Ziemię około 10 razy lepiej niż jakakolwiek wcześniejsza misja.