Chmury ponownie uniemożliwiły wystartowanie promu Endeavour. Misja STS-127 jest trzydziestym drugim lotem rozbudowującym ISS, i ostatnim z trzech przewidzianych na ukończenie japońskiego kompleksu laboratoryjnego Kibo. Start został docelowo przełożony na poniedziałek, 13 lipca, o 22:51:24 czasu Greenwich.

Start promu kosmicznego Endeavour został przełożony z soboty na niedzielę, z uwagi na burzę z piorunami, która panowała w okolicy platformy startowej. Zarejestrowano aż jedenaście piorunów bliżej niż 500 metrów od promu, stojącego na platformie 39A. Siedem piorunów trafiło w piorunochron, a dwa wywołały różnicę napięć powyżej 110 voltów, co wymagało dodatkowej analizy układów elektronicznych promu. Inżynierowie oraz tak zwany zaspół E3 (zespół analizy efektów elektromagnetycznych) sprawdzali czy prom nie został uszkodzony przez całą niedzielę, 12 lipca.

Lot promu jest opóźniony wyjściowo o 19 dni, ze względu na drobną awarię systemu napędowego. NASA ma tylko cztery dni , w czasie których start promu jest możliwy: 11, 12, 13 i 14 lipca. Jeżeli żaden z tych dni nie zostanie wykorzystany, lot zostanie przełożony dopiero na 27 lipca. Ma to związek ze startem rosyjskiego statku Progres, który dostarczy zapasów na ISS, zaplanowanym na 24 lipca.

Załoga misji STS-127 : w dolnym rzędzie po prawej dowódca Mark Polansky, i po lewej Doug Hurley, pilot. Pozostali członkowie załogi w górnym rzędzie, od lewej: astronauci Dave Wolf, Christopher Cassidy, Julie Payette z Kanadyjskiej Agencji Kosmicznej, Tom Marshburn, Tim Kopra.

Głównym celem misji STS-127 jest rozbudowa japońskiego modułu stacji – Kibo. Podczas pięciu spacerów kosmicznych astronauci zamontują platformę do eksperymentów naukowych, wymienią starzejące się panele słoneczne oraz dostarczą części zapasowych. Załoga pozwoli także wrócić japońskiemu astronaucie Koichi Wakata na Ziemię, po pięciu miesiącach pobytu na stacji – w zamian pozostanie inżynier Timothy Kopra. Cała misja ma potrwać dziesięć dni.

Oficjalna naszywka misji STS-127. Według oficjalnego opisu, niebieska Ziemia skąpana w blasku Słońca jest przedstawiona bez wyraźnych granic kontynentów, aby przypominać o tym że świat należy do dobra wspólnego, i każdy z nas ma w nim swój udział. Złoty ślad promu rozdziela się w trzy osobne promienie, wskazujące na podobny do gwiazdy emblemat charakterystyczny dla Japońskiej Agencji Kosmicznej. Promienie te nie kończą się tylko na gwieździe – wskazują w przestrzeń kosmiczną, symbol ciągłego przecierania szlaku eksploracji kosmosu.

Krzysztof Suberlak