Gwiazda supernowa oznaczona jako SN2002dj należy do typu Ia. Wybuchła w galaktyce NGC5018 znajdującej się około 130 milionów lat świetlnych od Słońca w konstelacji Warkocza Bereniki.

Fotografia supernowej została wykonana przez 90-centymetrowy teleskop w Cerro Tololo Inter-American Observatory (CTIO) w Chile, 14 czerwca 2002 roku.

Została ona sfotografowana około 2 tygodni przed osiągnięciem maksimum blasku. To jedna z najwcześniejszych jej fotografii. Supernową odkryli D.Hutchings i W.D.Li z Lick Observatory i Tenagra Observatory Supernova Searches (LOTOSS) za pomocą 80-centymetrowego teleskopu.

Nowe zdjęcie jest częścią realizowanego w CTIO Projektu Jasnych Supernowych (Bright Supernova Project) kierowanego przez Nicholasa Suntzeffa, Chrisa Smitha, Kevina Krisciunasa i Pablo Candia z CTIO. Celem wykonywanego przez nich przeglądu nieba jest wyznaczenia wartości stałej Hubble’a z dokładnością 5 procent i oszacowanie tempa rozszerzania się Wszechświata.