Połączenie wyników obserwacji Kosmicznego Teleskopu Hubble’a i Teleskopu Rentgenowskiego Chandra pozwoliło stworzyć zadziwiający obraz galaktyki spiralnej NGC 3079. Naukowcy opracowali zdjęcie na podstawie obserwacji optycznych Hubble’a i rentgenowskich Chandry. W centrum galaktyki odkryto ciepłe (o temperaturze około 10 000 stopni Celsjusza) i gorące (o temperaturze 10 milionów stopni) łuki gazu, tworzące jakby podkowę.

Wzajemne położenie ciepłych i gorących włókien skugeruje, że obie struktury powstały w wyniku działalności z superwiatru cząsteczek gazu, uciekających z centralnego rejonu galaktyki. Wyrzeźbił on w zimnym gazie dysku galaktycznego jamę, wyrwał fragmenty gazu ze jej ścian i rozciągnął je we włókna, równocześnie podgrzewając. Sam wiart widoczny jest na zdjęciach rentgenowskich jako lekka poświata otaczająca łuki.

Wiatry, takie jak ten w NGC 3079, rodzą się w centrum galaktyki w wyniku aktywności znajdującej się tam supermasywnej czarnej dziury, lub w wyniku eksplozji supernowej. Uważa się, że pełnią kluczową rolę w ewolucji galaktyk, regulując proces powstawania nowych gwiazd i rozrzucając cięższe pierwiastki po całej galaktyce i poza nią. Ostatnie obserwacje Chandry wskazują, że astronomowie mogli do tej pory poważnie zaniżać ubytek masy związany z superwiatrami, a tym samym również ich wpływ na galaktykę.