W najbliższych dniach w sprzedaży mają pojawić się reedycje jednych z najciekawszych numerów specjalnych „Wiedzy i Życia”. Numery będą połączone parami w pakiety tematyczne. Czytelników AstroNET-u mogą szczególnie zainteresować dwa takie pakiety: „Tajemnice Wszechświata” + „Sekrety materii” oraz „Kosmos” + „Planety” (z płytą DVD). Poniżej przedstawiamy zawartość wznawianych numerów, która prezentuje się bardzo interesująco.

Wydawnictwo zdecydowało się na reedycję ze względu na dużą popularność numerów specjalnych „Wiedzy i Życia”, czasopisma, które jest dobrze znane miłośnikom nauki. Wznowione zostaną wyjątkowo ciekawe numery z lat 2007-2010, w pakietach, których zawartość prezentujemy poniżej. Na portalu AstroNET wkrótce zamieścimy także recenzje wybranych numerów specjalnych.

Pakiet pierwszy, „Inteligencja” + „Kim jesteśmy”, koncentruje się na zagadnieniach związanych z ludzkim umysłem i psychologią, próbując naszkicować odpowiedzi na takie pytania, jak: ile wiemy o sobie jako gatunku? jak bardzo zawodzą nas zmysły? czym jest inteligencja i dlaczego ludzie zostali nią obdarzeni? Czytelnicy będą mogli przeczytać teksty m.in. prof. prof. Jerzego Vetulaniego, Jerzego Bralczyka i Włodzisława Ducha, artykuły popularnonaukowe, a także wywiady z polskimi i zagranicznymi naukowcami (m.in. prof. Philip Zimbardo). Do pakietu dołączona będzie także płyta DVD zatytułowana „Trenuj umysł”.

Pakiet drugi, „Tajemnice Wszechświata” + „Sekrety materii”, przybliża czytelnikom sekrety cząstek elementarnych, materii i antymaterii, podsumowuje najciekawsze zagadnienia astrofizyczne, a także opowiada o inżynierii materiałowej XXI wieku. Przeczytać będzie można m.in. teksty prof. prof. Jerzego Kowalskiego-Glikmana, Michio Kaku i Tomasza Dietla, wywiad z prof. Frankiem Wilczkiem i szereg opracowań popularnonaukowych.

Pakiet trzeci, „Kosmos” + „Planety”, to kompendium informacji na temat obecności człowieka w kosmosie. Artykuły opisują historię i przyszłość podboju kosmosu, perspektywy kosmicznej turystyki, technologie obecne i takie, które dopiero są w głowach inżynierów. Wybrane zostały też najciekawsze zagadnienia związane z planetami znajdującymi się w Układzie Słonecznym oraz poza nim, zwłaszcza związane z potencjalnym istnieniem tam życia. Do pakietu dołączona jest też płyta DVD, która zawiera tysiąc zdjęć z wypraw kosmicznych, ponad setkę filmów i programów komputerowych, pozwalających odbywać wirtualne podróże w odległe zakątki Ziemi i Wszechświata lub wczuć się w rolę astronauty.

Na wydawnictwa warto zwrócić uwagę także ze względu na korzystną cenę oraz kolekcjonerską teczkę, w jakiej znajduje się każdy pakiet.

Wydawnictwu Prószyński Media dziękujemy za przysłanie informacji oraz egzemplarzy do recenzji.

Teresa Kubacka