Kiedy:
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Koszty:
Bez opłat
Spotkanie z dr. Robertem Zubrinem @ Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

Robert Zubrin jest znany na całym świecie jako jeden z najbardziej kreatywnych inżynierów pracujących obecnie w przemyśle lotniczym. Oprócz ponad 200 artykułów dotyczących technologii kosmicznych jest także jest autorem siedmiu książek, które stały się światowymi bestsellerami. Przez wiele lat był badaczem systemów napędowych statków kosmicznych i rakiet nośnych, technologii wykorzystania zasobów in-situ na Marsie i Księżycu, podtrzymywania życia w kosmosie.

Dr Zubrin jest powszechnie znany ze swojego zaangażowania w projekty dotyczące eksploracji i kolonizacji Marsa. Jako twórca projektu Mars Direct oraz założyciel The Mars Society jest prelegentem najważniejszych światowych wydarzeń związanych z eksploracją kosmosu, a także gościem programów popularno-naukowych w największych stacjach telewizyjnych. Wielokrotnie był także prelegentem na European Rover Challenge w czasie dnia poświęconego Marsowi. Jak sam mówi „Mars to nowy świat. Jego zasiedlenie stanowi wyzwanie, które zadecyduje, czy pozostaniemy zamknięci na Ziemi, czy też możemy stać się wieloplanetarnym gatunkiem podróżującym w kosmosie, z przyszłością nieograniczoną naszą odwagą i kreatywnością”.

Spotkanie z Robertem Zubrinem odbędzie się o godzinie 15:00budynku U-2 na terenie Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Wydarzenie będzie prowadzone w języku angielskim. Wstęp na spotkanie jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, wymagana jest wcześniejsza rejestracja.

Paulina Kudzia