Na 15 Marca Planowane jest rozpoczęcie 118. misji lotów promów kosmicznych. Jej celem będzie kontynuacja rozbudowy Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W STS-117 weźmie udział Atlantis, który obecnie stoi na Padzie startowym 39A. Będzie to pierwszy start z tego miejsca od 4 lat

Prom Kosmiczny Atlantis na Mobilnej Platformie Startowej w drodze na pad 39A

Przyszła misja będzie podobna do poprzednich (STS-115 i STS-116) Jej celem będzie instalacja nowych baterii słonecznych, zmiana położenia już zainstalowanych i przesunięcie ich radiatora. Głównym ładunkiem, jaki zostanie zabrany na orbitę jest 175-tonowy segment S3/S4 (lustrzane odbicie segmentu P3/P4, zainstalowanego podczas STS-115).

Logo misji STS-117

W czasie 12-dniowej misji zaplanowano trzy spacery kosmiczne w 4,6 i 8 dniu, a pierwsze trzy zostaną przeznaczone na lot do Stacji, sprawdzanie powłok termicznych, dokładne sprawdzanie „przodu” skrzydeł, manewry pozwalające załodze Stacji zrobić zdjęcia poszycia Promu i ostatecznie – dokowanie do Stacji.

Oficjalne zdjęcie załogi misji STS-117. Od lewej: James Reilly II, Steven Swanson, Frederick Sturckow, Lee Archambault Patrick Forrester i John D. Olivas.

Misją będzie dowodzić Frederick Sturckow; w skłąd załogi wejdą także Lee Archambault (pilot) i czterech zwykłych członków załogi: James Reilly, Patrick Forrester, Steven Swanson i John D. Olivas

Start planowany jest na 15 Marca 2007r. 12:42 czasu polskiego.

Tomasz Ożański