W czwartek 17 czerwca około 02:30 czasu polskiego wystartował lot załogowy Shenzhou 12. Statek dotarł do modułu chijskiej stacji kosmicznej Tianhe po 6 godzinach i 32 minutach. Był to pierwszy lot chińskich astronautów na własną stację kosmiczną. Zdjęcie powyżej zostało wykonane z pokładu Tianhe przed dokowaniem Shenzhou 12.

Astronauci zostali wyniesieni na orbitę przez rakietę typu Long March 2F z Centrum Wystrzeliwania Satelitarnego Jiuquan. Załogę Shenzhou 12 tworzyli Nie Haisheng – dowódca, Liu Boming i Tang Hongbo. Spędzą oni na stacji kosmicznej Tianhe trzy miesiące.

Tianhe, co znaczy po chińsku „Niebiańska harmonia”, jest pierwszym wyniesionym w kosmos modułem chińskiej stacji kosmicznej Tiangong. Zapewnia on podtrzymywanie życia i zakwaterowanie dla trzech członków załogi oraz posiada systemy sterowania i nawigacji. Został wyniesiony na orbitę w kwietniu tego roku.