Nasza „księżycowa zagadka” sprzed kilku dni jest już nieaktualna. Ilość znanych księżyców siódmej planety Układu Słonecznego zwiększyła się do dwudziestu siedmiu.

Najnowszy satelita został zaobserwowany 13 sierpnia 2001 roku przez łowców księżyców: Scotta Shepparda i David Jewitt za pomocą 8,2-metrowego teleskopu Subaru. Sądzili, że odkryli nowy obiekt. Jednak Brian Marsden z Minor Planet Center wstępnie wyliczył, że może to być ten sam obiekt, który dwa lata wcześniej był obserwowany przez innych astronomów: Matthew Holmana i J.J.Kavelaarsa. Odkrycie nie mogło być więc uznane.

Obliczenia wykonane na podstawie obserwacji z 2001 i 2003 roku pokazały, że mamy jednak do czynienia z nowym obiektem. Międzynarodowa Unia Astronomiczna nadała mu oznaczenie S/2003 U3.

Jego orbita odległa jest od Urana o około 15 milionów kilometrów, a okres obiegu wokół planety wynosi 4,64 roku.

Ziemia 1, Mars 2, Jowisz 61, Saturn 31, Uran 27, Neptun 13, Pluton 1. W sumie 136. Pełną i na bieżąco aktualizowaną listę księżyców można znaleźć na stronie Andrzeja Karonia.