W tym czasie za rok sonda ESA Huygens będzie opadać w atmosferze największego księżyca Saturna i stanie się pierwszym statkiem kosmicznym na powierzchni obiektu znajdującego się w zewnętrznych częściach Układu Słonecznego.

Na początku tego miesiąca Saturn był bardzo blisko Ziemi – ponowne do takiego zbliżenia dojdzie za około 30 lat. Wszystkie planety poruszają się wokół Ziemi niczym na wyścigach – wszystkie w jednym kierunku, po różnych torach.

Te obiekty, które znajdują się na zewnętrznych torach musza pokonywać dłuższe drogi. Więc Ziemia co pewien czas dubluje planety dalej położone od Słońca. W Wigilię roku 2003 Ziemia znalazła się tak blisko Saturna, że podobne zbliżenie nastąpi dopiero za trzy dekady.

Przez mały teleskop Saturn jest widoczny jako żółta gwiazda. Wokół planety można dostrzec słynne pierścienie, a największy księżyc planety Tytan można się nam ukazać jako mała kropka.

Ta mała kropka to cel misji Huygens. Widoczny jako mały punkcik księżyc może zawierać wiele informacji-kluczy, które pomogą nam w ustaleniu w jaki sposób na Ziemi powstało życie. Tytan jest jedynym księżycem w Układzie Słonecznym z gęstą atmosferą.

Astronomowie uważają, że ta atmosfera Tytana pasuje do tej, którą posiadała Ziemia około miliardy lat temu – zanim powstało na niej życie. Na pewno atmosfera księżyca jest bogata w węgiel – składnik niezbędny do życia. Co więcej to wszystko jest zakonserwowane na wielkim mrozie, dziesięć razy dalej od Słońca niż nasza Ziemia.

W styczniu 2005 roku Huygens opadnie na spadochronie poniżej chmur Tytana, aby zobaczyć co tak naprawdę się tam dzieje. Podczas zmierzania do powierzchni zostanie wykonanych około 1000 zdjęć i zostaną zebrane próbki tego egzotycznego miejsca.

Sonda, która podąża w kierunku Tytana została nazwa na cześć astronoma, który odkrył Tytana w 1655 roku.