Ku swojemu zdziwieniu, astronomowie odkryli, że galaktyka NGC 4622 rotuje w stronę przeciwna niż sie spodziewali. Na podstawie zdjęć dostarczonych przez Kosmiczny Teleskop Hubble’a można zauważyć, która strona galaktyki jest bliższa Ziemi, i w ten sposób określić że galaktyka tak kręci się w kierunku ruch wskazówek zegara.

Fakt ten zdziwił astronomów, ponieważ wygląd ramion galaktyki wskazywał na coś przeciwnego. U większości galaktyk spiralnych układaja sie one zgodnie z kierunkiem rotacji, podążając jakby za galaktyką. NGC 4622 obraca sie „ramionami do przodu” jeśli rozważać dwa główne ramiona, a dodatkowo posiada wewnętrzne ramię „podążające”, owinięte wokół galaktyki w kierunku przeciwnym do jej rotacji. Z powodu tych cech, astronomowie, opierając sie o modele symulacji galaktyk, podejrzewali, że obraca się ona w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Powodem nietypowiego zachowania galaktyki NGC 4622, może byc jej oddziaływanie z inna galaktyką. Wygląd dwóch zewnętrznych ramion NGC 4622 wskazuje, że coś na nie wpływa. Na najnowszych zdjęciach dostarczonych przez teleskop Hubble’a widać rzeczywiście, że NGC 4622 wchłonęła niewielką galaktykę towarzyszącą. Również jądro galaktyki wskazuje na złączenie galaktyk. Te informacje mogą byc kluczem do zrozumienia nietypowego zachowania ramion galaktyki.

Galaktyki składaja się z gwiazd, gazu i pyłu, rotują bardzo wolno, Słońce, jedna z wielu gwiazd Drogi Mlecznej, okrąża Galaktyke przez 250 milionów lat. NGC 4622 znajduje się w odległości 111 milionów lat świetlnych w gwiazdozbiorze Centaura.