Po serii problemów z oprogramowaniem, Kosmiczny Teleskop Hubble’a znowu działa. Udany restart świętuje przesyłając na Ziemię doskonałe zdjęcie.

Urządzenie Wide Field Planetary Camera 2 (WFPC2) skierowane zostało na parę galaktyk, które zdają się przypominać zapisaną na niebie liczbę „10”. Te dwie oddziałujące ze sobą galaktyki oznaczone są w katalogu jako Arp 147. Galaktyka z lewej strony, kosmiczna „jedynka”, ustawiona jest w naszym kierunku prawie bokiem i ma stosunkowo regularny kształt gładkiego pierścienia gwiazd. Druga galaktyka, odpowiadająca cyfrze „zero”, przypomina pierścień kłaczków, w których zachodzą intensywne procesy powstawania gwiazd.

Astronomowie sądzę, że niebieskawy pierścień galaktyki widocznej po prawej powstał, gdy czerwonawa galaktyka po lewej przeszła przez jego środek. Zderzenie galaktyk mogło doprowadzić do powstania fali uderzeniowej, która wyrzuciła materię do pierścienia i zainicjowała powstawanie gwiazd. Czerwony fragment widoczny w lewej dolnej części niebieskiego pierścienia to prawdopodobnie miejsce, gdzie znajduje się centrum uderzonej galaktyki.

Para galaktyk została sfotografowana 27 i 28 października 2008 roku, aby sprawdzić czy Teleskop znów pracuje prawidłowo. Na dzisiaj agencja NASA zaplanowała spotkanie, na którym dyskutowane będą sprawy związane z misją naprawczą do HST, która ma odbyć się w lutym 2009 roku.

Z ostatniej chwili: Na spotkaniu stwierdzono, że przygotowanie i testowanie części zamiennych dla Teleskopu Kosmicznego będzie trwało dłużej niż wcześniej sądzono i start promu „Atlantis” w kierunku orbitalnego obserwatorium przesunięto z lutego na 12 maja. Do tego czasu odbędą się dwa loty promów do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (w listopadzie i w lutym).