Na rynku niemieckojęzycznym pojawił się nowy miesięcznik „Astronomie Heute”. Jest to niemieckie wydanie „Sky & Telescope”.

Miesięcznik przedstawia siebie jako „popularny magazyn o astronomii i lotach kosmicznych„, jednakże po przejrzeniu okazuje się, że większy nacisk jest położony na astronomię. Jednakże fani astronautyki też znajdą coś dla siebie.

W pierwszym, marcowym numerze są trzy wielkie artykuły. Głównym artykułem jest opis misji ESA Mars Express / Beagle-2, która wystartuje w kierunku Czerwonej Planety w maju tego roku. Kolejne dwa duże artykuły opisują tematykę poszukiwania wody w kosmosie oraz aktualny stan teleskopów gigantów (np teleskopów Kecka na Mauna Kea).

Czasopismo skierowane jest do astronomów amatorów. Zawarte są w nim mapy nieba oraz porady obserwacji ciekawych obiektów na niebie – np gwiazdozbioru Oriony, Plejad czy krateru Ptolemeusza na Księżycu. W Astronomie Heute jest także artykuł wprowadzający do astrofotografii oraz biografia Arthura C. Clarke’a, pisarza science-fiction (autora m.in. cyklu Odyseji Kosmicznej), popularyzatora nauki oraz twórcy idei satelity komunikacyjnego. W czasopiśmie jest porównywalnie mniej reklam niż w innych gazetach o tematyce astronomicznej.

Gazeta będzie kosztuwała 6.5 euro, czyli około 27 złotych. Aktualny numer jest po cenie promocyjnej 5.5 euro czyli około 23 złotych.

Michał Moroz