Kiedy:
Bez opłat
Kontakt:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
550 urodziny Mikołaja Kopernika @ Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
W ubiegłym roku Senat RP przyjął jednogłośnie uchwałę ustanawiającą 2023 Rokiem Mikołaja Kopernika. My także przyłączamy się do świętowania.
Mikołaj Kopernik urodził się 19 lutego 1473 r. w Toruniu. Dokonał jednego z najważniejszych odkryć w historii ludzkości i tym samym zapoczątkował rewolucję naukową, która zmieniła postrzeganie świata – Ziemia nie stanowiła już centrum Wszechświata.
W tym roku przypada 550 rocznica urodzin tego niezwykłego uczonego – prawnika, urzędnika, dyplomaty, lekarza, duchownego, doktora prawa kanonicznego, zajmującego się także astronomią, matematyką, ekonomią, strategią wojskową, kartografią i filologią. Mikołaj Kopernik jednak najbardziej znany jest nam jako astronom.
Jego najsłynniejszym dziełem było „De revolutionibus orbium coelestium”, gdzie przedstawił założenia heliocentrycznej budowy Układu Słonecznego, burzące ówczesny obraz świata. To spowodowało rewolucję naukową zwaną przewrotem kopernikańskim.
19 lutego zapraszamy na dwa specjalne wydarzenia:
– O godz. 11.00 dla młodszych odkrywców Kosmosu „Czytanki Kapitana Keplera – Kapitan Kepler wspomina Kopernika”. Bilety 1zł dla każdego uczestnika.
– O godz. 17.00 zapraszamy na prelekcję dr hab. Leszka Błaszkiewicza, prof.UWM, który opowie nam o „Zasadzie Kopernikańskiej”. Wstęp wolny.
Przygotowaliśmy także krótki film o tym jak Kopernik wstrzymał Słońce i ruszył Ziemię, który będziemy wyświetlać tego dnia przed każdym pokazem.
Zapraszamy serdecznie.