Kiedy:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Kontakt:
Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Czwartkowe Spotkania z Nauką @ Centrum Nauki Keplera - Planetarium Wenus
Wracamy z Czwartkowymi Spotkaniami z Nauką.
Nowy cykl spotkań rozpoczniemy tematem ”Wszechświat w promieniowaniu X”
Promieniowanie rentgenowskie, zwane często promieniowaniem X to fala elektromagnetyczna podobnie jak światło widzialne.
Wszechświat w innych zakresach promieniowania, niż światło widzialne, wygląda zupełnie inaczej. Badanie obiektów astronomicznych w całym spektrum widma fal elektromagnetycznych jest bardzo ważne w kontekście zrozumienia procesów, które w nim zachodzą.
Promieniowanie rentgenowskie należy do najbardziej energetycznych form promieniowania we Wszechświecie, emitowane jest przez najbardziej ekstremalne obiekty w kosmosie.
Jakich fascynujących informacji o tych obiektach dostarczają nam obserwacje w świetle rentgenowskim oraz jakie procesy fizyczne tam zachodzą, opowie nam dr Mateusz Wiśniewicz z Instytutu Astronomii Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz Python Developer w CodeLab.
Zapraszamy 7 października o godzinie 18:00.

Źródło wydarzenia: Facebook Centrum Nauki Keplera – Planetarium Wenus: Czwartkowe Spotkania z nauką (dostęp 7.10.2021 r.)