W czwartek 3 lutego nauczyciele i uczniowie z całej Europy wyruszą na misję z ekspertami ESA, Markiem McCaughreanem i Giovanną Giardino, aby dowiedzieć się więcej o Teleskopie Kosmicznym Jamesa Webba i wczesnym Wszechświecie. Dołącz do wyprawy!

W grudniu 2021 Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) wystrzeliła wyczekiwany Teleskop Kosmiczny Jamesa Webba, największy teleskop kosmiczny w historii. Pokaże on nam, niewidziane nigdy wcześniej, pierwsze rozbłyski światła gwiazd we wszechświecie. Cofnie nas więc w czasie i pomoże odkryć tajemnice wczesnych narodzin gwiazd i formowania się galaktyk.

„Najnowszy dodatek do floty ESA” na zawsze zmieni dziedzinę astronomii. Jako największy teleskop, który zostanie wystrzelony w kosmos, Webb jest wyczynem niesamowitej inżynierii, projektowania i pracy zespołowej. Stworzy też jedne z najbardziej spektakularnych obrazów wszechświata! Jego misją jest odkryć, jakie niezwykłe wydarzenia miały miejsce w „głębinach” wczesnego wszechświata.

Dołącz 3 lutego do Śledztwa Jamesa Webba, spotkania przeznaczonego dla nauczycieli i uczniów. Odkryj, jak Webb będzie zgłębiał tajemnice wczesnego wszechświata. Podczas Śledztwa Jamesa Webba usłyszymy ciekawe wyjaśnienia kluczowych badań naukowych związanych z tym innowacyjnym teleskopem. A także wywiady z ekspertami ESA: Markiem McCaughreanem i Giovanną Giardino.

Więcej o wydarzeniu.