Do Kopernika wracają walentynki!
 Po prawie dwóch latach przerwy znów możecie spędzić „Walentynki pod gwiazdami”.
W tym roku oprócz specjalnych pokazów w Planetarium wysłuchacie również koncertów „My Funny Valentine” w wykonaniu duetu Marii Gabryś-Heyke i Tomasza Woźniaka.
Koncert pod gwiazdami: My Funny Valentine
Kto nie chciałby polecieć do gwiazd i rozmarzyć się przy dźwiękach muzyki klasycznej w Planetarium? Nasz romantyczny koncert wypełnią nastrojowe kompozycje w interpretacji Marii Gabryś-Heyke (fortepian) i Tomasza Woźniaka (trąbka).
13 lutego, godz. 19.00
14 lutego, godz. 18.00
Pokaz walentynkowy: Konstelacja Miłość
Zabierzemy was w najbardziej romantyczne zakątki Drogi Mlecznej i wspólnie poszukamy serc w Układzie Słonecznym. Przekonacie się, że lepiej pochodzić z Marsa niż z Wenus. Sprawdzimy, gdzie w Kosmosie są pary i czemu single stanowią mniejszość. Za mało romantyzmu? To na deser zdradzimy, że nazwanie kogoś „swoją gwiazdką” nie musi być wyłącznie wyrazem sympatii. W tym określeniu kryje się naukowa prawda.
Istnieje możliwość wyświetlenia swojej dedykacji na kopule Planetarium przed rozpoczęciem pokazu. Formularz opublikujemy z początkiem lutego.
13 lutego, godz. 21,30
14 lutego, godz. 20.30
 Pokaz walentynkowy: Rejs po niebie
Perseusz i Andromeda zapraszają w romantyczną podróż. Ta para galaktycznych zakochanych zabierze Was nad rzekę Erydan, w okolice Wężownika, Krzyża Południa i Centaura. Poznacie romantyczne historie, związane z tymi konstelacjami. Leżeliście kiedyś w nocy na trawie, wpatrzeni w niebo i łączyliście gwiazdy w różne przedmioty? Zwierzęta? Postaci? To klasyczny scenariusz randki J. Wiecie, jakie kształty są najpopularniejsze wśród konstelacji? Razem spróbujemy je odnaleźć i policzyć.
13 lutego, godz. 20.30
14 lutego, godz. 19.30 i 21.30
▪️DODATKOWO▪️
 Wieczory dla dorosłych „Randka w ciemno”
Mamy dla Was ponad 300 interaktywnych i multimedialnych eksponatów na czterech wystawach, pokazy w Planetarium i Teatrze Wysokich Napięć, spektakle w Teatrze Robotycznym, zajęcia w Majsterni – a także spotkania z ekspertami, związane z tematem przewodnim wieczoru, którym jest – jak to w lutym – miłość.
17 lutego